تابناک فایل

۱۲۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه11

حادثه&rlm اى بنام نفخ صور

قرآن کریم از حادثه&rlm اى به نام « نفخ صور» گزارش مى&rlm دهد، که در دو نوبت رخ خواهد داد:

الف: نفخ صورى که مایه مرگ همه جانداران در آسمان و زمین مى&rlm گردد (مگر آن کس که خدا بخواهد)

ب - نفخ صورى که سبب احیاى مردگان و حضور آنان در پیشگاه الهى مى&rlm شود. چنانکه مى&rlm فرماید:

(و نفخ فى الصور فصعق من فى السموات و من فى الارض الا من شاء الله ثم نفخ فیها اخرى فاذا هم قیام ینظرون) (زمر / 68): در صور دمیده مى&rlm شود، و بر اثر آن، جز آنکه خداى بقاى او را خواسته است، هر که در آسمانها و زمین است&rlm یکسر مدهوش مرگ مى&rlm شوند، سپس بار دیگر صور دمیده مى&rlm شود و ناگهان مردمان (از خواب مرگ)برخاسته و در صحنه محشر نظاره گر (سرنوشت&rlm خود) مى&rlm گردند.

قرآن کریم در خصوص حشر و نشر انسانها در روز رستاخیز مى&rlm گوید: (یخرجون من الاجداث کانهم جراد منتشر) (قمر / 7): مردگان بسان ملخهاى پراکنده از قبرها بیرون مى&rlm آیند.

کیفیت نفخ صور و حکمرانی خداوند در عرصه قیامت در کلام امام سجاد « ع»

در « تفسیر علی بن ابراهیم » در ذیل آیة صعق آیه 68 سوره زمر از حضرت سجاد علی بن الحسین علیهما السلام روایت کرده است که : از آن حضرت سؤال شد: فاصلة زمانی مابین دو نفخة صور (نفخة اماته و نفخة احیاء) چقدر است ؟ حضرت فرمود: به قدری که خداوند اراده کند.

به آن حضرت گفته شد: ای فرزند رسول خدا! به ما خبر ده چگونه در صور دمیده میشود؟ فرمود: اما در نفخ اول ، خداوند



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

قرص بروفن در التهابات روماتیسمی و به عنوان ضد درد و ضد تب و در انواع آرتریتها و دیگر اختلات اسکلتی و همچینین در دردهای ملایم تا متوسط نظیر قائدگی و دردهای بعد از جراحی بکار میرود.

عوارض :

بیمارانی که سابقه آسم و حساسیت به آسپرین دارند منع مصرف دارند. ناراحتی گوارشی مثل اسهال و تهوع و گاهگاهی خونریزی معده و دفع خون در ادارو وزوز گوش

قلبی و عروقی

برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه23

فهرست مطالب

اما سه بلایى که نزدیک وفات به او مى رسد :

اما سه عقوبتى که در قبر به وى رسد :

اما شش عقوبت در زمان حیات :

نماز در آئینه ى حیات انبیا و امت ها

ادریس و نماز

نوح و نماز

ابراهیم و نماز

نماز اساسى ترین رشته ى الفت و عالى ترین عامل محبّت بین بندگان و حضرت حقّ است .

نماز نور دل و صفاى قلب و روح جان و سلامت روان و فروغ ذات عباد صالح خداست .

نماز واسطه ى محکمى است که تمام هستى انسان را به ملکوت هستى پیوند مى دهد و به مانند آن ، برنامه اى را براى ربط دادن آدمى به حقّ و حقیقت نمى توان یافت .

نماز پناه بى پناهان ، سنگر جهادگران ، گلستان روح افزاى عاشقان ، چراغ سحر مشتاقان ، نور وجود عارفان ، آرامش دل بینایان ، و سیر کمالى آگاهان است .

نماز زنده کننده ى جان ، ظهور دهنده ى حیات جاودان ، راز و نیاز دردمندان ، روشنى راه رهروان ، نور دیده ى بیداران ، سرمایه ى مستمندان ، دواى درد بى دردان ، نواى دل بى دلان ، دلیل گمراهان ، امید امیدواران ، سرّ حقیقى سحرخیزان ، سوز دل سوختگان ، حرارت روح افسردگان ، مایه ى بقاى جان ، و دستگیره ى نجات انسان از تمام مهالک است .

نماز برتر از همه ى عبادات ، جامع تمام کمالات ، منعکس کننده ى کلّ واقعیّات ، منبع برکات ، و کلید قفل تمام مشکلات است .

نماز خمیر مایه ى حیات ، تزکیه کننده ى صفات ، علاج زشت ترین عادات ، آورنده ى حسنات ، تبدیل کننده ى سیّئات ، باعث کرامات ، منبع فیض و افادات ، نگهدارنده ى انسان از حادثات ، مانع سانحات ، و حقیقت کائنات است .

نماز عشق سالکین ، عبادتى آتشین ، کارى بى قرین ، بهترین معین ، خورشید اهل زمین ، مونس اصحاب دین ، امنیّت جان غمین ، و رحمت واسعه ى حضرت ارحم الرّاحمین است .

نماز واقعیّتى روحانى ، امر واجب حضرت سبحانى ، نفخه ى رحمانى ، جان انسانى ، و نور یزدانى است .

نماز هویّت ایمان ، حقیقت جهان ، طریقت جان ، قدرت انسان ، و مایه ى بهشت و رضوان است .

نماز چشمه ى زمزم روح ، ساغر معنوى صبوح ، فتح الفتوح ، توبه ى نصوح ،حضرت حق را ممدوح ، اجمال قرآن را مشروح ، و در طوفان حوادث کشتى نوح است .

بدون نماز خود را اهل حقّ و حقیقت مدان و رسیدن فیض خاص الهى را به سوى خود توقّع مدار .

اکسیر وجود منهاى نماز بى سود است ، بى خبران از نماز بى خردانند و فراریان از این مقام گرفتار دام شیطانند .

ثروتمندانِ بى نماز فقیرند و تهیدستانِ با نماز از همه مستغنى تر . حقیقت و واقعیت همان است که عارف شوریده ى الوند ، حضرت باباطاهر ، فرموده :

خوشا آنان که اللّه یارشان بى ******************* که حمد و قل هو اللّه کارشان بى

خوشا آنان که دائم در نمازند ******************* بهشت جاودان بازارشان بى

ارزش و عظمت نماز

بى تردید ، در میان عبادات و مسائل معنوى و ملکوتى ، نماز از ارزش و اهمیّت خاصّى برخوردار است .

به اندازه اى که به نماز سفارش شده به چیزى سفارش نشده است .

نماز وصیّت حضرت حق ، و انبیا و امامان ، و عارفان و عاشقان ، و ناصحان و حکیمان است .

کتابى از کتاب هاى آسمانى حق خالى از آیات مربوط به نماز نیست .

از برنامه هاى بسیار مهمّ کتاب هاى عرفانى و اخلاقى و مخصوصاً کتب



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه20

فهرست مطالب

همسران:

فرزندان:

اصحاب و یاران:

زمامداران معاصر:

رویدادهاى مهم:

زندگینامه پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص)

نام: محمد بن عبد الله

در تورات و برخى کتب آسمانى « احمد» نامیده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پیش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را « احمد» نامیده بود.

کنیه: ابوالقاسم و ابوابراهیم.

القاب: رسول اللّه، نبى اللّه، مصطفى، محمود، امین، امّى، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه&rlm و... .

منصب: آخرین پیامبر الهى، بنیان&rlm گذار حکومت اسلامى و نخستین معصوم در دین مبین اسلام.

تاریخ ولادت: روز جمعه، هفدهم ربیع الاول عام الفیل برابر با سال 570 میلادى (به روایت شیعه). بیشتر علماى اهل سنّت تولد آن حضرت را روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول آن سال دانسته&rlm اند.

عام الفیل، همان سالى است که ابرهه، با چندین هزار مرد جنگى از یمن به مکه یورش آورد تا خانه خدا (کعبه) را ویران سازد و همگان را به مذهب مسیحیت وادار سازد؛ اما او و سپاهیانش در مکه با تهاجم پرندگانى به نام ابابیل مواجه شده، به هلاکت رسیدند و به اهداف شوم خویش نایل نیامدند. آنان چون سوار بر فیل بودند، آن سال به سال فیل (عام الفیل) معروف گشت.

محل تولد: مکه معظمه، در سرزمین حجاز (عربستان سعودى کنونى).

نسب پدرى: عبدالله بن عبدالمطلب (شیبة الحمد) بن هاشم (عمرو) بن عبدمناف بن قصّى بن کلاب بن مرّة بن کعب بن لوىّ بن غالب بن فهر بن مالک بن نضر (قریش) بن کنانة بن خزیمة بن مدرکة بن الیاس بن مضر بن نزار بن معد بن عدنان.

از پیامبر اسلام(ص) روایت شده است که هرگاه نسب من به عدنان رسید، همان جا نگاه دارید و از آن بالاتر نروید. اما در کتاب&rlm هاى تاریخى، نسب آن حضرت تا حضرت آدم(ع) ثبت و ضبط شده است که فاصله بین عدنان تا حضرت اسماعیل، فرزند ابراهیم خلیل الرحمن(ع) به هفت پشت مى&rlm رسد.

مادر:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

ستون فقرات که ستون مهره ها نیز خوانده می شود، بدن را در وضعیت قائم نگه می دارد؛ تکیه گاه سر است و طناب نخاعی را دربر گرفته، از آن محافظت می کند. ستون فقرات از ۳۳ استخوان به نام مهره تشکیل شده است. مفاصل و دیسک های حاوی بافت لیفی در بین مهره ها، ستون فقرات را انعطاف پذیر می کنند و باعث پایداری رباط ها و عضلات و کنترل حرکات آن می شوند.


اسکلت استخوانی سر و صورت را در مجموع جمجمه (Skull)می&zwnj گویند که مغز درون آن قرار گرفته است
استخوان بندی تنه مهره&zwnj داران ، شامل ستون فقرات و قفسه سینه است. ستون فقرات (Vertebral Column) ، محور مرکزی بدن را تشکیل داده و در عقب ناحیه تنه و در خط وسط قرار گرفته و از قاعده جمجمه (Skull) شروع شده و در تمامی گردن و طول تنه امتداد دارد.


اطلاعات اولیه
استخوانها و مفاصل ، روی هم اسکلت بدن را تشکیل داده و با کمک عضلات ، باعث ایجاد حرکت می&zwnj شوند. استخوانها نوعی بافت همبند متراکم می&zwnj باشند که سلولها و رشته&zwnj های آن در ماده زمینه&zwnj ای کلسیفیه شده&zwnj ای به&zwnj نام ماتریکس محصور شده&zwnj اند. استخوان از مواد آلی و مواد معدنی تشکیل شده است. مواد آلی تقریبا 3/1 وزن استخوان را تشکیل داده و شبکه&zwnj ای با خاصیت ارتجاعی در درون استخوان تشکیل می&zwnj دهند. 3/2 باقیمانده ، از مواد معدنی از قبیل کلسیم و فسفر تشکیل یافته و سختی استخوان را باعث می&zwnj شوند. استخوانها در بدن وظایف متعددی را بر عهده دارند.
ستون فقرات تکیه گاه محکم بدن است و بار سنگین سر ، دستها و تنه را که تقریبا 3/2 وزن تمام بدن است تحمل می&zwnj کند. نخاع و ریشه&zwnj هایی که از آن جدا می&zwnj شوند طوری در داخل مهره&zwnj ها قرار گرفته&zwnj اند که هنگام حرکات طبیعی ستون فقرات هیچگونه آسیبی نمی&zwnj بینند. به ناحیه پشتی ستون فقرات 12 دنده متصل می&zwnj گردد که مانند دو چنگک از راست و چپ تا دور قلب ، ریه&zwnj ها و قسمتی از اعضای درون شکم را فرا گرفته و آنها را حفاظت می&zwnj کند.
فیزیولوژی ستون فقرات
ستون مهره&zwnj ها از 26 مهره استخوانی تشکیل شده است. این مهره&zwnj ها طوری به هم وصل شده&zwnj اند که یک ستون استخوانی را درست کرده اند. در داخل هر کدام از مهره&zwnj ها سوراخ بزرگی وجود دارد. این سوراخها در طول ستون مهره&zwnj ها مجرایی را تشکیل می&zwnj دهند که نخاع ، یعنی طنابی که از مغز جدا می&zwnj شود در داخل آن قرار گرفته است. اتصال مهره&zwnj ها به یکدیگر بسیار دقیق است و آن چنان استحکامی به ستون مهره&zwnj ها می&zwnj دهد که وزن بدن را به راحتی تحمل می&zwnj کند و به چپ و راست؛ جلو و عقب نیز خم می&zwnj شود، و در همین حال نخاع را که ساختمان عصبی بسیار ظریف و مهمی است، در داخل خود محافظت می&zwnj کند.
وقتی به ستون مهره&zwnj ها از روبرو و یا از پشت نگاه می&zwnj کنیم کاملا مستقیم است، یعنی هیچ انحرافی به اطراف ندارد؛ ولی وقتی از پهلو به آن نگاه می&zwnj کنیم در آن پیچ و خم دیده می&zwnj شود، یعنی در قسمت گردن و کمر به طرف داخل بدن فرو رفته و در ناحیه پشت و لگن برجسته است. این وضعیت باعث می&zwnj شود که ستون مهره&zwnj ها وزن بدن را خیلی بهتر تحمل کند و در عین حال، در موقع ایستادن انسان بتواند کنترل بدن خود را حفظ کند. ستون مهره&zwnj ها در ناحیه گردن از 7 مهره ، در سینه از 12 مهره در قسمت کمر از 5 مهره و در ناحیه لگن از 2 مهره ، یعنی مهره&zwnj های خاجی و دنبلانچه ، درست شده است.

شامل 16 صفحه word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

فرآیندی است شامل جریانی از کالا یا خدمات از سوی تولید کننده به سوی مصرف کننده ، به صورت مستقیم و از طریق توزیع کنندگان با استفاده از بازاریابی چهره به چهره ، برای ایجاد رضایت در مشتریان و رسیدن سازمان به اهداف خود و سهامدارانش



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

17

فهرست مطالب

امام صادق علیه&zwnj السلام می&zwnj فرماید:

آفت ریا

ریا

بهترین محک برای شناخت اعمال ریائی از غیر ریائی معیارهایی است که در روایات اسلامی آمده است مثلاً در حدیثی از پیامبر اکرم صلی&zwnj الله علیه&zwnj &zwnj و&zwnj آله&zwnj و&zwnj سلم می&zwnj خوانیم که فرمود

علامت ریاکار چهار چیز است:

هنگامی که کسی نزد اوست تلاش می&zwnj کند اعمال الهی انجام دهد و هنگامی که تنها شد در انجام عمل کسل است و در تمام کارهایش اصرار دارد مردم از او مدح و ستایش کنند و سعی می&zwnj کند ظاهرش را در نظر مردم خوب جلوه دهد.

در آیات و روایات مانند روایت ذکر شده خصوصیاتی برای ریاکاران دیده می&zwnj شود که از جمع&zwnj بندی، آنها می&zwnj توان علائم زیر را برداشت کرد:

ریا کاران افرادی منافق و دو چهره هستند

در انظار مردم با نشاط و شوق عبادت می&zwnj کنند

در تنهایی بی&zwnj نشاط و بی&zwnj حال هستند

دوست دارند مردم در تمام کار&zwnj ها آنها را بستایند و هنگامی که کار آنها مورد ستایش قرار می&zwnj گیرد بر عملشان افزوده می&zwnj شود و چنانچه مدح و ثنایشان نگویند از عمل خود می&zwnj کاهند.

ریا&zwnj کاران اهل خدعه و فریب هستند و دائماًً اعمال نیک خود را به رخ دیگران می&zwnj کشند و بر دیگران منت می&zwnj گذارند، این افراد چشم طمع به خلق دوخته&zwnj اند و بر خدا توکل ندارند. در ظاهر ذکر خدا را می&zwnj گویند ولی در دل کمتر خدا را یاد می&zwnj کنند.

ریا&zwnj کاران افراد خود&zwnj پسند، مغرور، تن&zwnj پرور و رفاه&zwnj طلب هستند.

ریا عبارت از تاظهر و خود&zwnj نمایی و اظهار عمل به انگیزه&zwnj ی جلب توجه و ستایش مردم است.

ریا مانند میکروب جذام (خوره) از درون عمل را می&zwnj پوساند و آن را بی&zwnj محتوا می&zwnj کند اعمال ریایی مانند درخت بی&zwnj ریشه&zwnj ای است که با یک باد از بیخ&zwnj و&zwnj بن کنده می&zwnj شود.



دریافت‌فایل